fredag 17 mars 2017

AlltOmDIF tippar SM-slutspelet

Idag drog kvartsfinalerna igång. Lite sent (efter att 2 matcher har avslutats) ger jag mig in på att tippa SM-slutspelet.

Växjö (1) - Malmö (8)
HV71 (2) - Färjestad (7)
Frölunda (3) - Skellefteå (6)
Linköping (4) - Brynäs (5)

Växjö - Malmö
Där tror jag serie segrarna Växjö Lakers kommer vinna matchserien. Jag hade gissar på 4-1 eller 4-2 i matcher men efter som dagens match slutade med vinst för Malmö på övertid så lägger jag mitt tips på 4-2.
Tips: 4-2 till Växjö

HV71 - Färjestad
Där tror jag HV71 som avslutade grundserien strålande och en bra målvakt vinner med 4-0.
Tips: 4-0 till HV71

Frölunda - Skellefteå
Där Frölunda tappade på slutet av grundserien tror jag detta kan bli den jämnaste av kvartsfinalerna.
Tips: 4-2 till Frölunda

Linköping - Brynäs
Även denna kvartsfinal blir jämn. Linköping som jag ser som ett starkt slutspelslag möter ett Brynäs som i sina bästa stunder spelar underbar hockey. 
Tips: 4-3 till Linköping

Final lagen säsongen 2016/17
Mitt tips landar på Växjö som får möta Linköping i finalen där Växjö även vinner SM-guld denna säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar